Podrška i pomoć deci u stresnim situacijama
U svakodnevnom životu deca se često nalaze u stresnim
situacijama pa im je potrebna podrška i
pomoć odraslih. Iako se tekst koji sledi odnosi na stres u ekstremnim
situacijama prikazani model rada sa decom je primenljiv u svim situacijama koje
izazivaju stres, a posebno školskim.
(Sažetak rada koji je
prezentovan na Simpozijumu "Psihosocijalne posljedice rata" koji je održan 7. i 8. jula 2000. na
Filozofskom fakultetu u Sarajevu)
PSIHOLOŠKE RADIONICE KAO NAČIN POMOĆI DECI U EKSTREMNIM SITUACIJAMA
Mirsada Topalovic, Zaječar
U literaturi se navodi da ratne situacije negativno deluju
na mentalno zdravlje dece kao i na pojavu mnogih stresom izazvanih simptoma.
Zato su razvijeni različiti načini borbe protiv ovakvog delovanja koji su
usmereni kako na lečenje tako i na prevenciju poremećaja izazvanih stresom.
Predmet ovog rada je prikaz tehnika preventivnog rada sa
decom koje pomažu da se smanje simptomi izazvani ratnim stresom, tokom
bombardovanja u Jugoslaviji, mart-jun 1999 godine.
Cilj rada je da se uvide efekti preventivnog rada sa decom
organizovanog po tipu psihološko-kreativnih radionica i sportsko-dečjih igara.
Pretpostavka je bila da će ovako organizovan kontinuirani
rad u toku delovanja stresnih faktora smanjiti ispoljavanje nastalih simptoma i
sprečiti pojavu novih, i da će tokom rada i druženja deca ispoljiti i iskazati
svoje kreativne potencijale na nanačin koji svakom od njih najviše odgovara
(crtež, pesma, nova igra, šala, priča…). Ova pretpostavka je nastala na osnovu
ličnog iskustva u radu sa decom gde su primenjivani programi za decu po tipu
radionica (Čuvari osmeha, Konvencija o pravima dece, Učionica dobre volje…).
Ceo rad se nalazi na 269. Strani Zbornika radova http://www.psih.org/2000b.pdf
Нема коментара:
Постави коментар