четвртак, 21. август 2014.

Podrška i pomoć   deci u stresnim situacijama

U svakodnevnom životu deca se često nalaze u stresnim situacijama pa im je potrebna  podrška i pomoć odraslih. Iako se tekst koji sledi odnosi na stres u ekstremnim situacijama prikazani model rada sa decom je primenljiv u svim situacijama koje izazivaju stres, a  posebno školskim.

(Sažetak rada koji je prezentovan  na  Simpozijumu "Psihosocijalne posljedice rata" koji  je održan 7. i 8. jula 2000. na Filozofskom fakultetu u Sarajevu)

PSIHOLOŠKE RADIONICE KAO NAČIN POMOĆI DECI U EKSTREMNIM SITUACIJAMA
Mirsada Topalovic, Zaječar
U literaturi se navodi da ratne situacije negativno deluju na mentalno zdravlje dece kao i na pojavu mnogih stresom izazvanih simptoma. Zato su razvijeni različiti načini borbe protiv ovakvog delovanja koji su usmereni kako na lečenje tako i na prevenciju poremećaja izazvanih stresom.
Predmet ovog rada je prikaz tehnika preventivnog rada sa decom koje pomažu da se smanje simptomi izazvani ratnim stresom, tokom bombardovanja u Jugoslaviji, mart-jun 1999 godine.
Cilj rada je da se uvide efekti preventivnog rada sa decom organizovanog po tipu psihološko-kreativnih radionica i sportsko-dečjih igara.
Pretpostavka je bila da će ovako organizovan kontinuirani rad u toku delovanja stresnih faktora smanjiti ispoljavanje nastalih simptoma i sprečiti pojavu novih, i da će tokom rada i druženja deca ispoljiti i iskazati svoje kreativne potencijale na nanačin koji svakom od njih najviše odgovara (crtež, pesma, nova igra, šala, priča…). Ova pretpostavka je nastala na osnovu ličnog iskustva u radu sa decom gde su primenjivani programi za decu po tipu radionica (Čuvari osmeha, Konvencija o pravima dece, Učionica dobre volje…).


Ceo rad se nalazi na 269. Strani Zbornika radova http://www.psih.org/2000b.pdf

Нема коментара:

Постави коментар