Sudbina
stručnog usavršavanja nastavnika
Ovih
dana se često pominje stručno usavršavanje zaposlenih u obrazovanju u
negativnom kontekstu, čak do konstatacija da su seminari koje pohađaju
nastavnici besmisleni. Takođe, na društvenim mrežama učesnici nekih seminara
iznose svoje nezadovoljstvo njihovim sadržajima, a pojedini autori se žale na
način njihove akreditacije.
Verovatno je sve to doprinelo potrebi sadašnjeg
Ministrastva da razmišlja o promeni postojećeg pravilnika o stručnom
usavršavanju koja je i zvanično najavljena (vidljivo u razgovorima i
komentarima na ovu temu). U tim najavama
se ističe i netransparentnost u
postojećoj akreditaciji seminara i da su
potrebni kompetentni pojedinci koji
bi se bavili izmenama pravilnika što i jeste ključna stvar, pa se logično,
nameću pitanja poput: ko treba da kreira
pravilnike koji „odlučuju“ sudbinu stručnog usavršavanja i koje kompetencije ti
ljudi treba da imaju? Koliko su bitne
njihove biografije, odnosno uvidi u to, kako su ti pojedinci doprineli kvalitetu
obrazovnja svojim dosadašnjim radom i kako su se obrazovali. Ukratko, da li je važno da biografski podaci o onima koji kreiraju ovako važna
dokumenta, mislim na sadržaj, budu transparentni. Možda bi to doprinelo boljim
rešenjima u ovoj veoma kompleksnoj i vrlo važnoj oblasti u obrazovanju koja je
u Ministarstvu već duži period u zapećku, pa je i škole doživljavaju kao teret
i haotičnu oblast.
Sem promene pravilnika i realizacije nekih odobrenih programa, u oblasti stručnog
usavršavanja nema nikakvih drugih novina, pa se postavlja pitanje da li nam je
stručno usavršavanje uopšte i potrebno.
A zaista ima mnogo toga da se radi, јеr su zahtevi za novim
veštinama nastavnika očigledni i podstaknuti potrebama da učenike uče za život
u svetu koji se stalno menja.
Нема коментара:
Постави коментар